Wstęp
Witamy na naszych stronach internetowych i dziękujemy za zwrócenie uwagi na naszą politykę prywatności! W Fidia zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest ochrona danych osobowych, szczególnie w świecie cyfrowym, i dokładamy wszelkich starań, aby traktować Państwa dane z pełną przejrzystością, stosując odpowiednie środki bezpieczeństwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Jak kontynuować czytanie niniejszej Polityki:
- Nie mają Państwo jeszcze z nami żadnych relacji? W takim razie prosimy przeczytać sekcję „Pierwszy kontakt z nami”.
- Zamierzają się Państwo zarejestrować się na jedną z naszych konferencji, seminariów lub podobne wydarzenie? W takim razie prosimy przeczytać sekcję „Konferencje”.
- Jest Pan/Pani lekarzem lub innym pracownikiem służby zdrowia? W takim razie prosimy o przeczytanie sekcji „Pracownicy służby zdrowia”
Na końcu niniejszej Polityki znajdują się sekcje ogólne z informacjami, które zawsze mają zastosowanie, niezależnie od rodzaju relacji z nami.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania przez nas danych oraz w celu skorzystania z praw przewidzianych przez prawo, prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych pod adresem: dpo@fidiapharma.it.
Administrator Danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Fidia Pharma Polska Sp. z o.o. („Fidia” lub „Spółka” lub „my” lub „nas” w dalszej części), z siedzibą w Warszawie, przy ul. Puławskiej 428, 02-884 Warszawa – Polska, spółka stowarzyszona Fidia Group. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących danych osobowych, o których mowa w niniejszej Polityce prywatności, oraz w celu skorzystania z praw przysługujących na mocy przepisów o ochronie danych osobowych, prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych Fidia (IOD) w następujący sposób: pocztą elektroniczną na adres dpo@fidiapharma.it lub pocztą tradycyjną na adres Fidia podany powyżej, do rąk IOD.
W odniesieniu do korzystania z plików cookie należy zapoznać się z powiązaną Polityką plików cookie zgłoszoną w dowolnym zasobie internetowym Fidia.
Fidia przetwarza dane osobowe użytkownika zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej (UE) 2016/679 i lokalnymi przepisami dotyczącymi prywatności.
Główne definicje stosowane w niniejszej polityce prywatności
Zgoda: zgoda osoby, której dane dotyczą, oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.
Administrator: osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, agencja lub inny organ, który samodzielnie lub wspólnie z innymi określa cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
Podmiot danych: zidentyfikowana lub możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna, której dotyczą dane osobowe.
Dane osobowe: wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej („osoby, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Przetwarzanie: operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taka jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Podmiot przetwarzający: osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, agencja lub inny organ, który przetwarza dane osobowe w imieniu Administratora.
Pierwszy kontakt z nami
Zwykle trafiają Państwo na stronę internetową Fidia, ponieważ wykazali Państwo zainteresowanie naszymi inicjatywami i chcą dowiedzieć się Państwo więcej na temat określonych obszarów tematycznych lub otrzymać dokumentację na ten temat. Na stronie docelowej znajduje się formularz, w którym można wypełnić swoje dane identyfikacyjne i kontaktowe oraz pole wyboru, w którym można zaznaczyć, jeśli Państwo chcą, jedną lub więcej opcji.
Kategorie przetwarzanych danych i ich źródła
Możemy przetwarzać – w stosownych przypadkach i gdy jest to konieczne do celów opisanych poniżej – następujące kategorie danych osobowych:
- dane osobowe (np. imię, nazwisko, data urodzenia, adres)
- dane kontaktowe (np. adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy)
- numer PWZ zarejestrowanego lekarza w przypadku pracownika służby zdrowia
Dane te są gromadzone, gdy dobrowolnie i bezpośrednio:
- wypełnią Państwo formularz na stronach internetowych dotyczących aplikacji Fidia
- dostarczą Państwo nam dane przy okazji kongresów lub wydarzeń informacyjnych
- przekażą Państwo nam dane, kontaktując się z nami w celu uzyskania informacji od Fidia
Dane dotyczące Państwa danych identyfikacyjnych i kontaktowych mogą być również gromadzone przez:
– brokerów danych specjalizujących się w sektorze ochrony zdrowia, którzy są zobowiązani umową do dostarczenia nam danych tylko wtedy, gdy: uzyskali dane z oficjalnych rejestrów publicznych zgodnie z prawem lub jeśli zebrali dane od osób, których dane dotyczą, tylko wtedy, gdy uzyskali od nich konkretną zgodę na przekazanie danych firmom działającym w sektorze farmaceutycznym lub jeśli mają i są w stanie udowodnić, że mają inną podstawę prawną, aby móc zgodnie z prawem przekazać dane stronom trzecim.
Cele i podstawa prawna przetwarzania
W związku z tym cele przetwarzania i powiązane podstawy prawne są następujące.
Cel | Powiązana podstawa prawna |
Odpowiedź na prośbę o dalsze informacje: Państwa dane będą przetwarzane w celu dostarczenia informacji na interesujące Państwa tematy. | Dane są niezbędne, abyśmy mogli dostarczyć interesujące Państwa informacje. Aby móc wysłać Państwu informacje, konieczne jest, aby najpierw zapoznali się Państwo z naszą Polityką Prywatności i ją zaakceptowali. |
Marketing: Jeśli wyrażą Państwo zgodę, możemy wysyłać Państwu biuletyny/wiadomości e-mail dotyczące organizowanych przez nas konferencji/seminariów/targów w naszym sektorze, prośby o udział w ankietach zawsze związanych z kwestiami zdrowotnymi, a także informacje o naszych produktach i usługach oraz tematach, którymi się zajmujemy i które, mamy nadzieję będą dla Państwa interesujące, zawsze zgodnie z przepisami regulującymi reklamę w sektorze ochrony zdrowia | Będziemy wysyłać Państwu te informacje pocztą elektroniczną tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, korzystając z opcji „Anuluj subskrypcję” lub poprzez odnośnik „Zarządzaj preferencjami”, który znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Profilowanie: Jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, możemy analizować/przewidywać aspekty Państwa osobistych preferencji i zainteresowań, które mogą Państwo wyrazić (np. poprzez wybór uczestnictwa w określonych rodzajach konferencji, zwrócenie uwagi na określone obszary terapeutyczne i/lub produkty i usługi medyczne..) w trakcie relacji z nami. | Będziemy przetwarzać takie dane tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, poprzez stronę „Zarządzaj preferencjami” do której odnośnik znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Dodatkowe informacje na temat innych konkretnych przypadków przetwarzania danych osobowych mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej Fidia w sekcji poświęconej Polityce Prywatności. Ponadto możemy przekazać dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, jeśli odbywa się ono przy okazji konkretnego wydarzenia (osobiście lub zdalnie).
Konferencje
Zwykle trafiają Państwo na stronę internetową Fidia, ponieważ są Państwo zainteresowanie jedną z naszych inicjatyw, tj. konferencjami, seminariami, targami i chcą Państwo dokonać rejestracji. Na stronie docelowej znajduje się formularz, w którym można wypełnić swoje dane identyfikacyjne i kontaktowe, a także pole wyboru, w którym można zaznaczyć, jeśli Państwo chcą, jedną lub więcej opcji.
Kategorie przetwarzanych danych i ich źródła
Możemy przetwarzać – w stosownych przypadkach i gdy jest to konieczne do celów opisanych poniżej – następujące kategorie danych osobowych:
- dane osobowe (np. imię, nazwisko, data urodzenia, adres)
- dane kontaktowe (np. adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy)
- dane dotyczące specjalizacji zawodowych
- wszelkie inne dane wstępne i/lub związane z nawiązaniem i/lub realizacją stosunku umownego
z Państwem
Dane te są gromadzone, gdy dobrowolnie i bezpośrednio:
- wypełnią Państwo formularz na stronach internetowych dotyczących Fidia,
- przekażą Państwo dane podczas kongresów lub wydarzeń informacyjnych,
- przekażą Państwo nam dane, kontaktując się z nami w celu uzyskania informacji od Fidia
Dane dotyczące Państwa identyfikacji, danych kontaktowych oraz specjalizacji zawodowej mogą być również zbierane od:
– brokerów danych specjalizujących się w sektorze ochrony zdrowia, którzy są zobowiązani umową do dostarczenia nam danych tylko wtedy, gdy: uzyskali dane z oficjalnych rejestrów publicznych zgodnie z prawem lub jeśli zebrali dane od osób, których dane dotyczą, tylko wtedy, gdy uzyskali od nich konkretną zgodę na przekazanie danych firmom działającym w sektorze farmaceutycznym lub jeśli mają i są w stanie udowodnić, że mają inną podstawę prawną, aby móc zgodnie z prawem przekazać dane stronom trzecim.
Cele i podstawa prawna przetwarzania
W związku z tym cele przetwarzania i powiązane podstawy prawne są następujące.
Cel | Powiązana podstawa prawna |
Rejestracja i obsługa uczestnictwa: Państwa dane będą przetwarzane w celu rejestracji i obsługi Państwa uczestnictwa w jednej z naszych inicjatyw. | W celu pozyskania Państwa danych do rejestracji i obsługi uczestnictwa w inicjatywie, w której zdecydowali się Państwo wziąć udział, w pierwszej kolejności konieczne jest, aby przeczytali Państwo i zaakceptowali naszą Politykę prywatności. |
Marketing: Jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, możemy wysyłać Państwu biuletyny/wiadomości e-mail dotyczące organizowanych przez nas konferencji/seminariów/targów w naszym sektorze, prośby o udział w ankietach zawsze związanych z kwestiami zdrowotnymi, a także informacje o naszych produktach i usługach oraz tematach, którymi się zajmujemy i które, mamy nadzieję będą dla Państwa interesujące, zawsze zgodnie z przepisami regulującymi reklamę w sektorze ochrony zdrowia. | Będziemy wysyłać Państwu te informacje pocztą elektroniczną tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, korzystając z opcji „Anuluj subskrypcję” lub poprzez odnośnik „Zarządzaj preferencjami”, który znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Profilowanie: Jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, możemy analizować/przewidywać aspekty Państwa osobistych preferencji i zainteresowań, które mogą Państwo wyrazić (np. poprzez wybór uczestnictwa w określonych rodzajach konferencji, zwrócenie uwagi na określone obszary terapeutyczne i/lub produkty i usługi medyczne…) w trakcie relacji z nami. | Będziemy przetwarzać takie dane tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, poprzez stronę „Zarządzaj preferencjami” do której odnośnik znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Zdjęcie z wydarzenia i kongresu: Jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, Fidia może robić zdjęcia/filmować Państwa podczas uczestnictwa w wydarzeniu i inicjatywie kongresowej (Wydarzenie). Ewentualne materiały filmowe mogą być publikowane za pośrednictwem następujących kanałów: (i) online w określonych obszarach stron internetowych Fidia i kont społecznościowych Fidia związanych z produktami/liniami/obszarami terapeutycznymi w związku z Wydarzeniem; (ii) online na stronie internetowej i platformach społecznościowych zarządzanych przez partnerów Fidia, jeśli są zaangażowani w Wydarzenie; (iii) w intranecie Fidia; (iv) prasa i billboardy. W przypadku danych osobowych opublikowanych w Internecie, należy pamiętać, że wyszukiwarki (np. Google) mogą pobierać i dalej rozpowszechniać takie dane, bez możliwości ostrzeżenia, tak jak ma to miejsce w przypadku wszelkich danych dostępnych w Internecie, niezależnie od tego, kto je opublikował. Materiał filmowy może być realizowany przez wyznaczone działy Fidia i jej dostawców usług wideo, w stosownych przypadkach, i będzie dostępny dla personelu odpowiedzialnego za prowadzenie odpowiedniej komunikacji wewnętrznej i / lub zewnętrznej w firmie, w tym w innych spółkach grupy, do której należy, zawsze w zależności od konkretnych potrzeb związanych z danym Wydarzeniem i podczas którego materiał filmowy został zrealizowany. Fidia nie będzie publikować ani rozpowszechniać danych w kontekstach, które naruszają godność osobistą i przyzwoitość filmowanych osób i nie będzie przeprowadzać profilowania ani stosować zautomatyzowanych procesów decyzyjnych, które mogłyby wywołać skutki prawne dotyczące użytkownika lub w podobny sposób znacząco na niego wpłynąć. | Będziemy przetwarzać takie dane tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, poprzez stronę „Zarządzaj preferencjami” do której odnośnik znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Dodatkowe informacje na temat innych konkretnych przypadków przetwarzania danych osobowych mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej Fidia w sekcji poświęconej Polityce Prywatności. Ponadto możemy przekazać dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, jeśli odbywa się ono przy okazji konkretnego wydarzenia (osobiście lub zdalnie).
Pracownicy służby zdrowia
Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla pracowników służby zdrowia uprawnionych do przepisywania lub wydawania leków.
Kategorie przetwarzanych danych i ich źródła
Możemy przetwarzać – w stosownych przypadkach i gdy jest to konieczne do celów opisanych poniżej – następujące kategorie danych osobowych:
- dane osobowe (np. imię, nazwisko, data urodzenia, adres)
- dane kontaktowe (np. adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy)
- kod identyfikacyjny zarejestrowanego lekarza w przypadku, gdy są Państwo pracownikiem służby zdrowia
- dane dotyczące specjalizacji zawodowych
- wszelkie inne dane wstępne i/lub związane z nawiązaniem i/lub realizacją stosunku umownego
z Państwem - dane dostarczone w celu ewentualnego udziału w programach nadzoru po wprowadzeniu do obrotu (PMS) lub badaniach użyteczności wyrobów medycznych (Użyteczność)
- dane dotyczące przepisów o przejrzystości w zakresie kwot przekazanych na rzecz pracowników służby zdrowia
Dane te są gromadzone, gdy dobrowolnie i bezpośrednio:
– wypełnią Państwo formularz na stronach internetowych dotyczących Fidia
– przekażą Państwo dane naszym przedstawicielom handlowym podczas spotkania
– dostarczą Państwo je przy okazji kongresów lub wydarzeń informacyjnych
– przekażą Państwo dane, kontaktując się z nami w celu uzyskania informacji od Fidia
– udostępnią Państwo dane w kontekście nadzoru po wprowadzeniu do obrotu (PMS) lub badań użyteczności wyrobów medycznych
Dane dotyczące Państwa identyfikacji, danych kontaktowych oraz specjalizacji zawodowej mogą być również gromadzone z:
– oficjalnych rejestrów publicznych, w których są Państwo zapisani, zgodnie z przepisami prawa krajowego – dane identyfikacyjne lekarzy i ich dane kontaktowe oraz specjalizacje w obszarach terapeutycznych. W przypadku gromadzenia danych z oficjalnych rejestrów publicznych podstawą prawną jest nasz uzasadniony interes w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji zawodowych z pracownikami służby zdrowia, zgodnie z obowiązującymi przepisami i w ich granicach.
– brokerów danych specjalizujących się w sektorze ochrony zdrowia, którzy są zobowiązani umową do dostarczenia nam danych tylko wtedy, gdy: uzyskali dane z wyżej wymienionych oficjalnych rejestrów publicznych zgodnie z prawem lub jeśli zebrali dane od osób, których dane dotyczą, tylko wtedy, gdy uzyskali od nich konkretną zgodę na przekazanie danych firmom działającym w sektorze farmaceutycznym lub jeśli mają i są w stanie udowodnić, że mają inną podstawę prawną, aby móc zgodnie z prawem przekazać dane stronom trzecim.
Cele i podstawa prawna przetwarzania
W związku z tym cele przetwarzania i powiązane podstawy prawne są następujące.
Cel | Powiązana podstawa prawna |
Informacje naukowe, w tym dostarczanie bezpłatnych próbek produktów leczniczych: przetwarzanie Państwa danych będzie ograniczone do tego, co jest niezbędne do celów prowadzenia działalności w zakresie informacji naukowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w odniesieniu do produktów Fidia, w tym dostarczania bezpłatnych próbek produktów | Przetwarzanie to będzie miało miejsce wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Państwa prewencyjnej zgody na otrzymywanie wizyt i bezpłatnych próbek. Zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie. |
Nadzór nad bezpieczeństwem: Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w niezbędnym zakresie w celu wypełnienia wszelkich zobowiązań prawnych ciążących na Fidia w sektorze nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii, nadzoru nad bezpieczeństwem leków… (jako całość: nadzór nad bezpieczeństwem). | Przetwarzanie to będzie prowadzone w oparciu o zobowiązania prawne, które Spółka musi spełnić w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem. |
Programy PMS – nadzór po wprowadzeniu do obrotu: Spółka jako producent produktów leczniczych i/lub legalny wytwórca wyrobów medycznych i/lub podmiot posiadający pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktów leczniczych, jest zobowiązana do wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa Unii Europejskiej i krajowych w zakresie prowadzenia aktywnej i systematycznej procedury gromadzenia, aktualizacji i analizy danych o wyrobach wprowadzanych do obrotu, w celu rozważenia przyjęcia wszelkich środków ulepszania produktów oraz zwiększenia ochrony zdrowia i bezpieczeństwa użytkowników. | Podstawą prawną tego przetwarzania jest wypełnienie obowiązku prawnego, któremu podlegamy. Przygotowana przez Spółkę procedura przewiduje zbieranie informacji na temat produktów w ramach PMS bezpośrednio od lekarzy, którzy zamierzają wziąć w nim udział, a w takim przypadku nasza Spółka skontaktuje się z Państwem za pośrednictwem poczty elektronicznej i przekaże Państwu listę kontrolną do wypełnienia w formie elektronicznej lub w inny sposób, w tym instrukcję jej stosowania. |
Trasparentność: z zastrzeżeniem przepisów prawa, Spółka jest zobowiązana do podania do wiadomości publicznej, indywidualnie dla każdego odbiorcy, kwoty przekazów wartościowych dokonanych na rzecz Przedstawicieli zawodów medycznych w poprzednim roku, w odniesieniu do: – kosztu uczestnictwa w szkoleniach, działaniach edukacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów Fidia organizowanych przez Spółkę (z wyłączeniem posiłków i napojów); – bezpośredniego wsparcia dla poszczególnych pracowników służby zdrowia w zakresie finansowania szkoleń proceduralnych (teoretyczno-praktycznych); – bezpośredniego wsparcia dla indywidualnego pracownika służby zdrowia (wykonującego wolny zawód, niezatrudnionego w szpitalu) w zakresie opłaty za uczestnictwo (z wyłączeniem posiłków i napojów) w szkoleniach naukowych, w tym konferencjach i kongresach, w celu przyczynienia się do aktualizacji odpowiedniej wiedzy zawodowej | Podstawą prawną tego przetwarzania jest wypełnienie obowiązku prawnego, któremu podlegamy. W przypadku, gdy nie wyrażą Państwo zgody na publikację swoich danych, dane dotyczące przekazanych Państwu świadczeń będą przetwarzane w formie zagregowanej, a tym samym publikowane w formie anonimowej. |
Użyteczność: z zastrzeżeniem przepisów prawa, Spółka jako producent wyrobów medycznych i/lub legalny producent wyrobów medycznych, i/lub posiadacz pozwolenia na dopuszczenie do obrotu produktów leczniczych, wypełnia obowiązki wynikające z europejskiego rozporządzenia dotyczącego sprawdzania „użyteczności” wyrobów medycznych w interakcji między produktem, użytkownikiem i kontekstem użytkowania (test użyteczności) w celu uzyskania informacji na temat ewentualnych środków mających na celu poprawę użyteczności, wydajności i bezpieczeństwa wyrobów medycznych. | Naszym obowiązkiem prawnym w związku z tym przetwarzaniem jest wywiązanie się z obowiązku prawnego, któremu podlegamy. Procedura przygotowana przez Spółkę przewiduje zbieranie informacji bezpośrednio od lekarzy, którzy zamierzają wziąć w niej udział, w takim przypadku nasza Spółka skontaktuje się z Państwem drogą mailową i przekaże Państwu listę kontrolną do wypełnienia w formie elektronicznej lub w inny sposób, w tym instrukcję jej użycia. |
Odpowiedź na prośbę o dalsze informacje: Państwa dane będą przetwarzane w celu dostarczenia informacji na interesujące Państwa tematy. | Dane są niezbędne, abyśmy mogli dostarczyć interesujące Państwa informacje. Aby móc wysłać Państwu informacje, konieczne jest, aby najpierw zapoznali się Państwo z naszą Polityką Prywatności i ją zaakceptowali. |
Marketing: Jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, możemy wysyłać Państwu biuletyny/wiadomości e-mail dotyczące organizowanych przez nas konferencji/seminariów/targów w naszym sektorze, prośby o udział w ankietach zawsze związanych z kwestiami zdrowotnymi, a także informacje o naszych produktach i usługach oraz tematach, którymi się zajmujemy i które, mamy nadzieję będą dla Państwa interesujące, zawsze zgodnie z przepisami regulującymi reklamę w sektorze ochrony zdrowia. | Będziemy wysyłać Państwu te informacje pocztą elektroniczną tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, korzystając z opcji „Anuluj subskrypcję” lub poprzez odnośnik „Zarządzaj preferencjami”, który znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Profilowanie: Jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, możemy analizować/przewidywać aspekty Państwa osobistych preferencji i zainteresowań, które mogą Państwo wyrazić (np. poprzez wybór uczestnictwa w określonych rodzajach konferencji, zwrócenie uwagi na określone obszary terapeutyczne i/lub produkty i usługi medyczne…) w trakcie relacji z nami. | Będziemy przetwarzać takie dane tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, poprzez stronę „Zarządzaj preferencjami” do której odnośnik znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Zdjęcie z wydarzenia i kongresu: Jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, Fidia może robić zdjęcia/filmować Państwa podczas uczestnictwa w wydarzeniu i inicjatywie kongresowej (Wydarzenie). Ewentualne materiały filmowe mogą być publikowane za pośrednictwem następujących kanałów: (i) online w określonych obszarach stron internetowych Fidia i kont społecznościowych Fidia związanych z produktami/liniami/obszarami terapeutycznymi w związku z Wydarzeniem; (ii) online na stronie internetowej i platformach społecznościowych zarządzanych przez partnerów Fidia, jeśli są zaangażowani w Wydarzenie; (iii) w intranecie Fidia; (iv) prasa i billboardy. W przypadku danych osobowych opublikowanych w Internecie, należy pamiętać, że wyszukiwarki (np. Google) mogą pobierać i dalej rozpowszechniać takie dane, bez możliwości ostrzeżenia, tak jak ma to miejsce w przypadku wszelkich danych dostępnych w Internecie, niezależnie od tego, kto je opublikował. Materiał filmowy może być realizowany przez wyznaczone działy Fidia i jej dostawców usług wideo, w stosownych przypadkach, i będzie dostępny dla personelu odpowiedzialnego za prowadzenie odpowiedniej komunikacji wewnętrznej i / lub zewnętrznej w firmie, w tym w innych spółkach grupy, do której należy, zawsze w zależności od konkretnych potrzeb związanych z danym Wydarzeniem i podczas którego materiał filmowy został zrealizowany. Fidia nie będzie publikować ani rozpowszechniać danych w kontekstach, które naruszają godność osobistą i przyzwoitość filmowanych osób i nie będzie przeprowadzać profilowania ani stosować zautomatyzowanych procesów decyzyjnych, które mogłyby wywołać skutki prawne dotyczące użytkownika lub w podobny sposób znacząco na niego wpłynąć. | Będziemy przetwarzać takie dane tylko wtedy, gdy wyrażą Państwo na to konkretną zgodę, którą mogą Państwo odwołać w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, poprzez stronę „Zarządzaj preferencjami” do której odnośnik znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Dodatkowe informacje na temat innych konkretnych przypadków przetwarzania danych osobowych mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej Fidia w sekcji poświęconej Polityce Prywatności. Ponadto możemy przekazać dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, jeśli odbywa się ono przy okazji konkretnego wydarzenia (osobiście lub zdalnie).
Sekcje ogólne z informacjami, które zawsze mają zastosowanie, niezależnie od rodzaju relacji z nami.
Inne cele i powiązane podstawy prawne przetwarzania
Cel | Powiązana podstawa prawna |
Zarządzanie techniczne zasobami online: Podczas normalnego działania systemy komputerowe i procedury oprogramowania wykorzystywane do obsługi naszej Witryny/Aplikacji (zasoby online), z którymi użytkownik wchodzi w interakcję, pozyskują pewne dane osobowe, których transmisja jest dorozumiana w przypadku korzystania z protokołów komunikacji internetowej. Obejmuje to adresy IP lub nazwy domen komputerów i terminali używanych przez użytkowników, adresy w notacji URI/URL (Uniform Resource Identifier/Locator) żądanych zasobów, czas wysłania żądania, metodę użytą do przesłania żądania do serwera, rozmiar pliku uzyskanego w odpowiedzi, kod numeryczny wskazujący status odpowiedzi z serwera (powodzenie, błąd itp.) oraz inne parametry związane z systemem operacyjnym i środowiskiem komputerowym użytkownika. Dane te, niezbędne do działania zasobów on-line, są również przetwarzane w celu kontroli prawidłowego funkcjonowania świadczonych usług. | Podstawą prawną jest spełnienie żądań użytkownika podczas interakcji z naszymi zasobami online. |
Operacje techniczne dotyczące naszych systemów informatycznych: Dane użytkownika są przetwarzane przez narzędzia elektroniczne (bazy danych, elementy sieciowe, aplikacje, ogólnie obiekty informacyjne), a to oznacza, że są mu przypisywane wewnętrzne identyfikatory w celu zarządzania bazami danych, a także umożliwienia interakcji, jak ma to miejsce na przykład w przypadku dostępu do strony ” Zarządzanie preferencjami”. | Naszym uzasadnionym interesem jest przetwarzanie danych osobowych w celu technicznego zarządzania systemami informatycznymi, w których dane użytkownika są przetwarzane we wszystkich celach określonych w niniejszej Polityce prywatności. |
Zarządzanie bezpieczeństwem naszych systemów informatycznych: Dane użytkownika są przetwarzane przez narzędzia elektroniczne (bazy danych, elementy sieci, aplikacje, ogólnie obiekty informacyjne), które muszą być obsługiwane technicznie i chronione przed incydentami bezpieczeństwa przed złośliwymi atakami i próbami oszustwa, również zgodnie z wymogami bezpieczeństwa przewidzianymi przez prawo. W związku z tym możemy przetwarzać dane zebrane podczas korzystania z naszych usług (np. formularze zgłoszeniowe online, dostęp do strony „Zarządzanie preferencjami”. | W naszym prawnie uzasadnionym interesie leży przetwarzanie danych osobowych w zakresie ściśle niezbędnym i proporcjonalnym do celów zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji, tj. zdolności sieci lub systemu informatycznego do przeciwstawienia się, na określonym poziomie zaufania, przypadkowym zdarzeniom lub bezprawnym lub złośliwym działaniom, które zagrażają dostępności, autentyczności, integralności i poufności przechowywanych lub przesyłanych danych osobowych, a także bezpieczeństwu powiązanych usług oferowanych przez te sieci i systemy lub dostępnych za ich pośrednictwem. Może to na przykład obejmować zapobieganie nieautoryzowanemu dostępowi do sieci łączności elektronicznej i dystrybucji złośliwego kodu oraz powstrzymywanie ataków typu „odmowa usługi” i uszkodzeń systemów komputerowych i łączności elektronicznej. |
Zarządzanie stosunkiem umownym: W celu przetwarzania danych niezbędnych na etapie przed zawarciem umowy i w trakcie jej wykonywania, gdy użytkownik nabywa nasze produkty i usługi, a także gdy nabywamy jakiekolwiek jego usługi profesjonalne/doradcze, zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi dotyczącymi dozwolonych relacji biznesowych w sektorze opieki zdrowotnej oraz związanego z tym wypełniania wszystkich administracyjnych, księgowych i prawnych zobowiązań umownych. | Będziemy je przetwarzać, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy, której będą Państwo z naszą Spółką lub w celu podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy, a także na podstawie wypełnienia obowiązków prawnych, którym podlegamy w zakresie czynności administracyjnych i księgowych wymaganych przez prawo. |
Informacje handlowe dla tych, którzy są stronami stosunku umownego z nami W przypadku uzyskania Państwa adresu e-mail w kontekście sprzedaży produktu lub usługi, możemy wykorzystać te elektroniczne dane kontaktowe do marketingu bezpośredniego naszych własnych podobnych produktów lub usług. Zawsze mają Państwo możliwość wniesienia sprzeciwu, w dowolnym momencie, bezpłatnie i w prosty sposób. | Zapewniamy Państwu w jasny i wyraźny sposób możliwość sprzeciwienia się, bezpłatnie i w prosty sposób, takiemu wykorzystywaniu elektronicznych danych kontaktowych (e-mail) podczas ich gromadzenia oraz przy okazji każdej wiadomości, w przypadku gdy początkowo nie odmówili Państwo takiego wykorzystania. Sprzeciw mogą Państwo zgłosić w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, korzystając z opcji „Anuluj subskrypcję” lub poprzez odnośnik „Zarządzaj preferencjami”, który znajduje się w stopce każdej otrzymanej od nas wiadomości e-mail. |
Odpowiadanie na wnioski Organów: Odpowiadanie na wszelkie wnioski o udzielenie informacji ze strony właściwych Organów. W tym celu będziemy wykorzystywać dane wymagane przez organ zgodnie z obowiązującym prawem. | Takie przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia wszelkich zobowiązań prawnych, którym podlega nasza Spółka jako Administrator danych osobowych. |
Nadzór nad bezpieczeństwem: Niezależnie od tego, jakie są Państwa relacje z Fidia, mogą Państwo zgłosić wszelkie informacje na temat zdarzenia niepożądanego, które wystąpiło lub może wystąpić w związku z produktami Fidia, lub mogą być Państwo w nie zaangażowani. W związku z tym Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w zakresie niezbędnym do wypełnienia wszelkich obowiązków prawnych, które Spółka musi spełnić w ramach nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii, nadzoru medycznego,… (jako całość: nadzór nad bezpieczeństwem). | Przetwarzanie to będzie prowadzone w oparciu o zobowiązania prawne, które Spółka musi spełnić w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem. |
Prawa i interesy Spółki w przypadku sporów i postępowań sądowych | Spółka ma uzasadniony interes w obronie swoich praw i interesów przed właściwymi sądami. |
Wykonywanie praw do prywatności przez Podmiot danych: Odpowiadanie na wnioski o skorzystanie z prawa do prywatności osób, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych. | Takie przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia wszelkich zobowiązań prawnych, którym podlega nasza Spółka jako Administrator danych osobowych. |
Przeniesienie oddziału, fuzje biznesowe, inkorporacja, powiązane badanie due diligence: w przypadku przeniesienia oddziałów biznesowych, fuzji i / lub inkorporacji spółek dane dotyczące osób, których dane dotyczą, w naszych bazach danych jako klientów, dostawców, pracowników służby zdrowia, podmiotów zainteresowanych naszymi działaniami i inicjatywami, mogą być przekazywane stronom trzecim zaangażowanym w wyżej wymienione operacje. | Spółka ma uzasadniony interes w takim przetwarzaniu, aby być częścią tych operacji biznesowych, prowadzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami dotyczącymi przenoszenia oddziałów, łączenia przedsiębiorstw i inkorporacji. |
Konieczność przetwarzania i zatrzymywania danych
Przetwarzanie danych osobowych do celów wynikających z podstawy prawnej Umowy i obowiązku prawnego Spółki jest konieczne. Przetwarzanie danych osobowych w celach opartych na zgodzie jest zawsze dobrowolne. W przypadku wycofania zgody, przetwarzanie danych w tym celu zostaje zakończone. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W przypadku sprzeciwu podmiotu danych, wobec przetwarzania danych w celach wynikających z prawnie uzasadnionego interesu jako podstawy prawnej, nie będziemy już przetwarzać danych osobowych, chyba że jako Administrator danych osobowych wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, w tym podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Państwa dane osobowe zostaną zachowane:
– przez czas niezbędny do przestrzegania okresów przechowywania danych określonych w obowiązujących przepisach szczególnych, jak ma to miejsce w przypadku przetwarzania na podstawie umów lub zobowiązań prawnych.
– do czasu odwołania Zgody, w odniesieniu do przetwarzania, dla którego Zgoda stanowi podstawę prawną
– do momentu, w którym pozostaje ważny konkretny uzasadniony interes Spółki, zgodnie z ogólną zasadą: przechowywane przez 3 lata od ostatniej interakcji danej osoby z nami, chyba że pojawią się inne warunki, które pozwalają na dalsze przechowywanie danych (np. zgoda, udział w kongresie organizowanym przez Fidia).
Dane mogą być przechowywane przez dłuższy okres, jeśli jest to konieczne do realizacji wniosków właściwych organów w celu zapobiegania przestępstwom i ich ścigania lub w celu dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych.
Po upływie obowiązującego okresu przechowywania danych, Państwa dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.
W szczególności w odniesieniu do przetwarzania w celach marketingowych i profilowania: dane osobowe wykorzystywane w tych celach będą przechowywane do czasu wycofania konkretnej zgody lub upływu 3 lat od ostatniej interakcji danej osoby z naszą Spółką.
Metoda przetwarzania, środki bezpieczeństwa
Wszystkie dane będą przetwarzane głównie w formie elektronicznej. Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane przy użyciu technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa w celu ochrony danych o poziomie bezpieczeństwa odpowiednim do szacowanego ryzyka, z uwzględnieniem aktualnego stanu wiedzy i kosztów wdrożenia, a także środków bezpieczeństwa przewidzianych w odpowiednich przepisach.
Kategorie odbiorców
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez wyznaczone osoby, wyłącznie na zasadzie „ograniczone do niezbędnych osób”, wyraźnie upoważnione przez Spółkę i poinstruowane, należące do funkcji Spółki związanych ze szczególnymi potrzebami związanymi z wyżej wymienionymi celami.
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez osoby trzecie spoza organizacji Spółki, takie jak dostawcy usług, w tym usług informatycznych i naprawczych, doradcy prawni, organy ścigania, sądowe organy publiczne i właściwe organy zgodnie z przepisami dotyczącymi nadzoru nad bezpieczeństwem oraz właściwe organy zgodnie z przepisami dotyczącymi nadzoru po wprowadzeniu do obrotu, w stosownych przypadkach.
Takie osoby trzecie mogą obejmować inne podmioty powiązane z Grupą Fidia oraz potencjalnych nabywców i innych interesariuszy w przypadku fuzji, restrukturyzacji prawnej, takiej jak przejęcie, wspólne przedsięwzięcie, cesja, wydzielenie lub zbycie.
Zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, pełniąc rolę Administratora danych osobowych, wyznaczymy jako Podmiot przetwarzający dane osobowe, wraz z konkretną Umową o przetwarzaniu danych osobowych wymaganą przez prawo, te firmy zewnętrzne, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
Przekazywanie danych poza EOG
W odniesieniu do przetwarzania danych osobowych objętych niniejszą Polityką Prywatności, jako podmiot danych, mogą Państwo korzystać ze swoich praw na mocy przepisów o ochronie danych osobowych,
z uwzględnieniem ewentualnych ograniczeń wynikających z wyjątków lub wymogów prawnych, pisząc do Fidia lub do Inspektora Ochrony Danych, korzystając z danych kontaktowych podanych powyżej. Są Państwo uprawnieni co następuje:
- uzyskać dostęp do swoich danych osobowych, uzyskując dowody dotyczące celów realizowanych przez Administratora, kategorii danych, których to dotyczy, odbiorców, którym dane mogą zostać ujawnione, obowiązującego okresu przechowywania, istnienia zautomatyzowanych procesów podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotnych informacji o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą;
- niezwłocznego uzyskania sprostowania nieprawidłowych danych osobowych dotyczących użytkownika;
- uzyskania, w przypadkach przewidzianych przez prawo, usunięcia swoich danych;
- uzyskania ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, jeżeli pozwalają na to przepisy prawa mające zastosowanie w konkretnym przypadku
- w przypadkach przewidzianych prawem, do żądania przeniesienia danych, które Państwo dostarczyli Administratorowi, tj. do otrzymania ich w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, a także do żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeśli jest to technicznie możliwe;
- gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, prawo do jej wycofania w dowolnym momencie
Przysługuje Państwu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). www.uodo.gov.pl – jeśli uznają Państwo, że ich prawa zostały naruszone.
Polityka opublikowana 14 kwietnia 2025 r.