Różnorodność i inkluzywność: Fidia publikuje „Deklarację na rzecz języka inkluzywnego”
21 maja, w Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej Fidia opublikowała swoją pierwszą Deklarację na rzecz języka inkluzywnego, który zawiera 10 podstawowych zasad pomagających nie tylko wspomóc komunikację, ale też kultywować w miejscu pracy — niezależnie od tego, gdzie na świecie się znajduje — takie wartości, jak otwartość, szacunek i integracja.
W tym ważnym dniu Fidia zorganizowała też wewnętrzne wydarzenie, w ramach którego pracownicy mogli zapoznać się z Deklaracją, poznać, w jaki sposób Fidia angażuje się w kwestie różnorodności i inkluzywności, a także cele i rozwój projektu.
Deklaracja, zawierająca 10 jasno sformułowanych zasad, to pierwszy krok na ścieżce do inkluzywnej komunikacji. Ma ona pomóc całej organizacji w stosowaniu świadomego języka i zachowań, które są zgodne z wartościami korporacyjnymi, a także wzmocnić zaangażowanie spółki Fidia w rozwój wraz z jej pracownikami.
Deklaracja, którą opracowano wraz z działającą w obszarze zdrowia agencją komunikacji Insana – Edra S.p.A., to nie zbiór sztywnych zasad, ale raczej kompas wartości, który ma towarzyszyć wszystkim pracownikom spółki Fidia w rozwoju zawodowym oraz pomóc tworzyć warunki pracy, w których każdy głos jest słyszany, szanowany i reprezentowany.
„Deklaracja to namacalny wyraz naszego zaangażowania w docenianie ludzi” — powiedział Gianluca Magnani, Global People & Culture Officer w Fidia Farmaceutici. „Inkluzywność to nie tylko język — to też postawa, dokonywane wybory i budowane relacje. Każdy jest za nią odpowiedzialny. Staramy się osadzić inkluzywność w naszej pracy, by stworzyć warunki, w których każdy czuje się rozpoznawany, szanowany i wspierany we wprowadzaniu zmian.”
Paola De Benedetti, Head of Global Corporate Communication w Fidia Farmaceutici, dodaje: „Deklaracja ta to głębokie odzwierciedlenie tożsamości naszej marki i jej wartości. Nie tylko kształtuje ona nasze priorytety w zakresie DEI, ale też podkreśla nasze zaangażowanie w ciągłe ulepszanie sposobu, w jaki się komunikujemy, naszej organizacji, a także kluczowej roli, jaką właśnie komunikacja odgrywa w tym ekosystemie.”